Pół miliona na technologiczne innowacje w kulturze

Zaledwie miesiąc temu pisaliśmy o pionierskim brytyjskim projekcie łączącym sport i kulturę. Kilka dni temu ruszył na Wyspach kolejny interesujący program, tym razem z pogranicza kultury i nowych technologii. Digital R&D Fund for Arts and Culture to wspólny fundusz kilku rządowych agend – Arts Council England, Arts and Humanities Research Council (AHRC) i National Endowment for Science, Technology and the Arts (NESTA).

Trzy podmioty wygospodarują pół miliona funtów, które trafi na konto funduszu mającego na celu doprowadzić do lepszej współpracy kultury i nowych technologii. Nie chodzi o wsparcie bieżących działań, wystaw nowych mediów czy internetowych galerii. Startujący fundusz ma mieć przede wszystkim charakter badawczy, pomóc wskazać ścieżki jakimi kultura będzie mogła poruszać się w najbliższym czasie w obszarze nowych technologii. Główne obszary badań to: media społecznościowe i treści tworzone przez ich użytkowników; dystrybucja kultury za pomocą nowych mediów; dane, zasoby i edukacja; mobilność, lokalizacja oraz gry.

Mówiąc prościej chodzi o stworzenie kilku nowych inicjatyw, które wyznaczą zarówno nowe sposoby na tworzenie kultury, jak i jej dystrybucję. Pomysłodawcy Digital R&D Fund for Arts and Culture wskazują, że zależy im na powstaniu projektów o takiej mocy jak NT Live. Dzięki projektowi powołanemu do życia przez londyński National Theater transmisję części jego przedstawień można było na żywo oglądać w kinach i teatrach innych brytyjskich miast. NT Live okazał się tak dużym sukcesem, że sygnał szybko wyszedł także do innych europejskich krajów, także Polski.

Ed Vaizey, Minister Kultury, Komunikacji i Przemysłów Kreatywnych, podkreślając korzyści wynikające z powołania do życia Digital R&D Fund for Arts and Culture nie boi się mówić, że nie chodzi tylko o działalność misyjną, ale także pieniądze: „Program ten ma na celu pokazać, jak technologia cyfrowa może zrewolucjonizować nasze kulturowe zaangażowanie, pomagać ludziom czerpać większe korzyści z działalności kulturalnej i znaleźć nowe sposoby na generowanie zysków”.

Reklamy

Dodaj komentarz

Filed under Uncategorized

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s