Polska promocja Bagińskiego

Kosmici nad Berlinem. W dodatku polscy. Tak nasz kraj promuje się na największych targach turystycznych na świecie, które odbywają się w Berlinie. Za pomysłem na kampanię finansowaną przez POT stoi po raz kolejny Tomasz Bagiński i Platige Image.

Autor animowanej historii Polski pokazywanej w naszym pawilonie na Expo w Szanghaju znów dostał do ręki narzędzie kreowania wyobrażeń o naszym kraju. To poprzez jego filmy obcokrajowcy będą kształtować swój obraz Polski. Lubiący patos i górnolotne słowa powiedzą, że Bagiński nosi na sobie ogromny ciężar i wielką odpowiedzialność. Mówiąc kolokwialnie, Bagiński dostaje wielką kasę na promocję Polski, ale czy dostarcza produkt odpowiedniej jakości? Na razie wywiązuje się z tego średnio. Na własne oczy widzieliśmy, że Chińczycy z polskiego pawilonu na Expo 2010 wychodzili zachwyceni technicznymi aspektami filmu pokazującego historię Polski, jednak sam przekaz był dla nich niejasny. O Polsce mówili, że to musi być interesujący kraj, ale cały czas prowadzi wojny i trudno o nim powiedzieć coś więcej.

Co zostanie po Berlinie i kolejnym filmiku? Kraj interesujący, ale zasiedlony przez kosmitów? Kampania POT i Platige Image wywołała sporo kontrowersji. Także w samym POT. A sytuację mamy tym razem wyjątkową. Jesteśmy specjalnym gościem imprezy ITB Berlin. Oczy 11 tys. wystawców ze 180 krajów będą zwrócone w naszą stronę w sposób szczególny. I tę szczególną sytuację przydałoby się wykorzystać w najlepszy sposób. Czy tak się dzieje tym razem?


Hasło przewodnie naszej kampanii brzmi: „Move Your Imagination”. Największą atrakcją będą animowane filmy i pięć kolorowych stworków nawiązujących do Urban Toys. Stworki będą nosiły imiona zaczynające się od kolejnych liter tworzących wyraz Polen. Maskotki wyjdą na ulice Berlina. 10 marca podczas ceremonii otwarcia targów zostanie wyświetlone widowisko w 3D, które zwieńczy występ taneczny uczestników programu „You Can Dance” w choreografii przygotowanej przez Agustina Egurrolę. Całość ma pokazać Polskę jako kraj różnorodności kulturowej. Czy się uda, to wątpliwe. W efekcie wychodzi bardziej różnorodność międzyplanetarna.

Czy my wciąż musimy się poruszać od ściany do ściany? Jak nie bocian, to kosmici. Czy tak trudno znaleźć odpowiedni pomysł na kampanię? I czy w czasie np. Euro 2012 też Bagiński będzie odpowiadał za promocję? W końcu ma doświadczenie i był nominowany do Oscara. Jak się okazuje to wystarczy.

TYTUŁ: Polska promocja Bagińskiego

 

Kosmici nad Berlinem. W dodatku polscy. Tak nasz kraj promuje się na największych targach turystycznych na świecie, które odbywają się w Berlinie. Za pomysłem na kampanię finansowaną przez POT stoi po raz kolejny Tomasz Bagiński i Platige Image.

 

Autor animowanej historii Polski pokazywanej w naszym pawilonie na Expo w Szanghaju znów dostał do ręki narzędzie kreowania wyobrażeń o naszym kraju. To poprzez jego filmy obcokrajowcy będą kształtować swój obraz Polski. Lubiący patos i górnolotne słowa powiedzą, że Bagiński nosi na sobie ogromny ciężar i wielką odpowiedzialność. Mówiąc kolokwialnie, Bagiński dostaje wielką kasę na promocję Polski, ale czy dostarcza produkt odpowiedniej jakości? Na razie wywiązuje się z tego średnio. Na własne oczy widzieliśmy, że Chińczycy z polskiego pawilonu na Expo 2010 wychodzili zachwyceni technicznymi aspektami filmu pokazującego historię Polski, jednak sam przekaz był dla nich niejasny. O Polsce mówili, że to musi być interesujący kraj, ale cały czas prowadzi wojny i trudno o nim powiedzieć coś więcej.

 

Co zostanie po Berlinie i kolejnym filmiku? Kraj interesujący, ale zasiedlony przez kosmitów? Kampania POT i Platige Image wywołała sporo kontrowersji. Także w samym POT. A sytuację mamy tym razem wyjątkową. Jesteśmy specjalnym gościem imprezy ITB Berlin. Oczy 11 tys. wystawców ze 180 krajów będą zwrócone w naszą stronę w sposób szczególny. I tę szczególną sytuację przydałoby się wykorzystać w najlepszy sposób. Czy tak się dzieje tym razem?

 

Hasło przewodnie naszej kampanii brzmi: „Move Your Imagination”. Największą atrakcją będą animowane filmy i pięć kolorowych stworków nawiązujących do Urban Toys. Stworki będą nosiły imiona zaczynające się od kolejnych liter tworzących wyraz Polen. Maskotki wyjdą na ulice Berlina. 10 marca podczas ceremonii otwarcia targów zostanie wyświetlone widowisko w 3D, które zwieńczy występ taneczny uczestników programu „You Can Dance” w choreografii przygotowanej przez Agustina Egurrolę. Całość ma pokazać Polskę jako kraj różnorodności kulturowej. Czy się uda, to wątpliwe. W efekcie wychodzi bardziej różnorodność międzyplanetarna.

 

Czy my wciąż musimy się poruszać od ściany do ściany? Jak nie bocian, to kosmici. Czy tak trudno znaleźć odpowiedni pomysł na kampanię? I czy w czasie np. Euro 2012 też Bagiński będzie odpowiadał za promocję? W końcu ma doświadczenie i był nominowany do Oscara. Jak się okazuje to wystarczy.

Advertisements

1 komentarz

Filed under Uncategorized

One response to “Polska promocja Bagińskiego

  1. M.

    Male sprostowanie: filmy przygotowane przez Platige Image NIE SA z zalozenia filmami promujacymi Polske. Stanowia one widowisko artystyczne prezentowane podczas otwarcia targow (podobnie jak ma to miejsce na Olimpiadzie, tyle ze na mniejsza skale). Szczegolowa oferta turystyczna zostanie zaprezentowana w polskiej hali: prezentacje regionow, folkloru, najwazniejszych miast, hoteli, atrakcji. Filmy i plakaty maja na celu zaintrygowanie widzow, zachecenie do odwiedzenia jej, a to nie prosta sprawa, bo takich hal jest 180, kazda reprezentowana przez inny kraj.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s