Happy New Year Mr. Warhol

8 marca 1981 roku Andy Warhol zanotował w swoim dzienniku: „Klub dwudziestu facetów kupi dwa tysiące butelek Dom Pérignon, które zostaną umieszczone w zapieczętowanym pomieszczeniu. Aż do roku 2000, kiedy go otworzymy. Zobaczymy, kto będzie wtedy jeszcze z nami”. Warhola już nie było. Zmarł trzynaście lat przed nastaniem XXI wieku.

W tym roku firma zarządzająca marką Dom Pérignon postanowiła zinterpretować (i wykorzystać biznesowo) zapisaną przez artystę anegdotę. Zadanie powierzono zespołowi Central St. Martin’s London Design. Opakowanie szampana rocznik 2002 jest hołdem złożonym Warholowi. Co jest odstępstwem od dotychczasowej polityki firmy – przez lata butelka nie zmieniała się podkreślając tradycje Dom Pérignon. Teraz nabrała pop-artowskich barw i sitodrukowej stylizacji. Zupełnie jakby zaprojektował ją sam Andy. Oby więcej takich połączeń kultury i biznesu w nowym roku.

Advertisements

Dodaj komentarz

Filed under Uncategorized

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s