Krytyka blogera

Komputery miały zniszczyć tradycyjne książki. Rzeczywistość okazuje się inna. Komputery zostały zaprzęgnięte do promocji książek. Z ciekawym pomysłem wyszło wydawnictwo W.A.B. Do promocji swojej najnowsze pozycji zaprosiło blogerów, którzy piszą o książkach.

Artur Kurasiński i Barbara Belt będą pomagać w promocji książki Bena Mezricha „Miliarderzy z przypadku”. Książka nie jest przypadkowa, bo traktuje o początkach Facebooka. Opowiada o kontrowersyjnych relacjach między Markiem Zuckerbergiem a pozostałymi współzałożycielami tego serwisu. Trudno nie wykorzystać współczesnych narzędzi do promowania takiej literatury. Wydawnictwo W.A.B. wytycza nowy szlak, przy promocji książek.

Niestety literackim blogerom można wiele zarzucić. Już z samej definicji wynika, że bloger nie  jest krytykiem literackim. Jego teksty w znakomitej większości są słabsze językowo i edytorsko od tekstów zawodowców. Często blogi kuleją także pod względem merytorycznym. Ich autorzy ograniczają się zwykle do wrzucenia książki do worka z napisem: fajne lub niefajne. Brakuje tam rzeczowej analizy, nawiązań do historii literatury, fachowej wiedzy. Ponadto blogerzy są uzależnieni od wydawcy. Krytyczne recenzje zdarzają się bardzo rzadko. Czy dlatego, że wszystkie książki są świetne i godne polecenia? Nic bardziej mylnego. Dziennikarz jest niezależny i może pisać co mu się podoba. To truizm, ale wciąż jeszcze tak jest. Bloger paradoksalnie nie może sobie pozwolić na taką postawę, bo zostanie odcięty od źródła książek. Dlatego najczęściej wszystko mu się podoba i każdą książkę chwali.

Czy to oznacza, że wydawnictwa nie powinny sięgać po blogerów? Ależ nie. Należy mieć tylko świadomość, że to narzędzie, które oprócz swoich zalet ma też wady. Należy pochwalić W.A.B. za pomysł. Efektem współpracy z blogerami są wideo recenzje oraz konkursy na blogach, w których do wygrania są egzemplarze powieści „Miliarderzy z przypadku”. A dziś na stronie serwisu audioteka.pl odbędzie się dyskusja poświęcona charakterystyce współczesnego biznesu internetowego.

Reklamy

Dodaj komentarz

Filed under Uncategorized

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s